Selaat arkistoa kohteelle Treeni.

Näin saat kiinteän vatsan hetkessä

30.6.2016 Yleinen

Kauniit ja kiinteät vatsalihakset ovat monien naisten ja miesten haave, mutta todella monelta leikki jää kesken pelkällä ajatustasolla, koska sen luullaan olevan jotenkin ylivoimaisen vaikeaa. Todellisuudessa näin ei ole, vaan jokainen voi päästä kesäkuntoon nopeasti. Tässä blogikirjoituksessa on sinulle hieman vinkkejä vatsalihastreeneihin.

Liian monen henkilön kohdalla vatsalihastreeni jää pelkästään suoriin, eli ns, perinteisiin vatsalihasliikeisiin, jonka lisäksi ei välttämättä tehdä mitään muuta. Todellisuudessa kuitenkin nämä perinteiset liikkeet kehittävät vatsaa ainoastaan yksipuolisesti, jonka lisäksi keho tottuu nopeasti tähän samaan rasitukseen. Jos vatsalihasliikkeistä pitäisi valita ainoastaan yksi tehokkain, niin se olisi varmasti lankku, joka polttaa hyvin kaloreita vatsan alueelta ja samalla rasittaa tasaisesti useita vatsan alueen lihaksia.

Jos haluat kiinteän vatsan niin kokeile ainakin näitä liikkeitä:

  1. Sivulankku
    Tämä on hieman perinteistä lankkua haastavampi liike, joka toimii siten, että maataan kyljellään massa. Kun olet asennossa, niin nostat kehoasi ilmaan siten, että paino jää pelkästään toisen kätesi ja jalkojesi varaan.
  2. Punnerruskävely
    Punnerruskävely toimii siten, että menet normaaliin punnerrusasentoon ja otat ns. askelia käsilläsi eteenpäin. Mene käsillä niin pitkälle kuin vain mahdollista, mutta pidä jalat yhdessä pisteessä paikallaan koko ajan. Liike vaikuttaa tehokkaasti lähes kaikkiin kehon lihaksiin.
  3. Alligaattoriliike
    Tämä liike polttaa hyvin kaloreita ja vaikuttaa vatsan lisäksi muihinkin lihaksiin. Liike toimii siten, että menet punnerrusasentoon ja asetat jalkojesi alle esimerkiksi hyvin luistavan pyyhkeen. Sen jälkeen vedät käsilläsi itseäsi eteenpäin. Voit edetä esimerkiksi viisi metriä ja kääntyä sen jälkeen ympäri sekä toistaa tätä.

Muista ruokavalio ja oikeat lisäravinteet

Kuten moni ammattilainen ja kehonrakentaja on sanonutkin, niin vatsalihakset (ja erityisesti se six pack) tehdään keittiössä. Eli, jos haluat todella kiinteän vatsan, niin siihen ei pelkällä treenillä päästä.

Varmista, että kulutat sen verran mitä syöt ja suosi etenkin treeniprojektin aikana runsaasti salaatteja, kanaa ja kalaa. Lisäksi treenien tueksi kannattaa ottaa sopiva palautusjuoma, jotta vatsan alueen lihakset saavat riittävästi rakennusaineita. Pelkkä rasvan polttaminen ei kuitenkaan ole yleensä se ratkaisu, vaan niitä lihaksia pitää ihan oikeasti kasvattaa.

Viikonloppu

5.3.2016 Yleinen

smoothiekahviraakakakkujooga

Mun viikonloppuni piti sisällään näitä asioita. Unta, koira kainalossa hempeilyä sekä yö-vuoroja. Yö-vuorot ovat erittäin raskasta aikaa keholle. Olen oppinut että tuona aikana on pidettävä itsestään erityistä huolta. Joo, koti on kyllä aika hyrskyn myrskyn. Jätin sen hyrskyn myrskyn sillä, ajattelen asiaa siltä kantilta että on tehtävä niitä asioita joista nauttii, jotta yöt jaksaa. Siivota voi koska vain. Oli hilkulla etten jäänyt sohvan pohjalle. Väsytti, oli hieman yksinäinen olo.. Lopulta sisukkuus voitti ja enne työhän menoa treenit päättyi saunan lauteille pötkötykseen. Kannatti. Imuri venttailee mua kyllä =)

koo   Räps, before running! Vessa selfie, koska mä voin!

Treenit piti sisällään juoksua 45min ja päälle kyykkäystä, maastavetoa sekä asanoita kaupan päälle. Namskis, olo on hyvä! Mä en juuri mittaile mitään, se vie ilon minusta urheilusta. Kunto tuntuu olevan hyvä ja mieli virkeä, sen osaan sanoa =)

Keväällä juoksentelen IN THE MIDDLE-blogin joukkueessa Kotkan polkujuoksukisoissa. Jaiks!

Tässä minusta pari asiaa :

-Olen 31-vuotias nainen. Itä-Suomesta. Tällä hetkellä päämajani sijaitsee Helsingissä.

-Olen hitokseen boheemi tyyppi. Hyvässä ja pahassa.

-Rakastan musiikkia.

– Ruoka on myös yksi lempi asioistani. Jo 5-vuotiaani sairaalan mennessä tärkein kysymykseni oli ollut ”koska täällä syödään” Joo ja se jatkuu.

-Olen äiti.

-Olen eteenpäin pyrkivä. Rakastan matkustelua.

Hyvää yötä!

-Katri-

 

 

Päivä 45 – Pidemmän kaavan mukaan

17.6.2015 Yleinen

Aamulla ilma oli aika viileä ja tuuli kylmähkö, mutta juoksu sen sijaan kulki kivasti. Sen verran kivasti että päätin nyt sitten toissapäiväisen pohdinnan mukaisesti lisätä vähän matkaa. Tein mielestäni ainoastaan pienen lisämutkan, joka osoittautui pituudeltaan 1,7 km:n pituiseksi lisämutkaksi. Hyvä että tuli juostua, koska nyt voi laittaa tavoitetta taas lisätä tätä reilua kasin lenkkiä taas pidemmäksi.

Pystyisinhän minä siis juoksemaan kympinkin tuosta ohimennen, mutta se saattaisi rasittaa kerralla sen verran että saattaisi mennä tämä tasainen treenirytmi sekaisin. Eli mielummin juoksen vaikka kaksi kertaa 6,5 km kuin kerralla sen kympin ihan vaan kympin juoksemisen ilosta. Varsinkin kun edelleenkään peruskunto ei ihan ole sillä tasolla kuin voisi olla.

Lähiajan tavoitteena kolmas treeni vielä tälle viikolle ja maltillinen juhannus. Loppukuun tavoitteena sen sijaan voisi olla että pariinkin otteeseen tuon tämän päivän lenkin juoksisin. Edelleenkään minulla ei mitään systemaattisempaa suunnitelmaa harjoitteluni suhteen ole. Ainoana ohjenuorana on urheileminen kolme kertaa viikossa. Mahdollisimman usein juosten. Myöhemmin katsellaan niitä intervalleja ja pitkiä lenkkejä.

Tänään treenattu:
Juoksu 8,2 km / 61 min